+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl 


Zara introduceert in april 2018 een toepassing waarmee klanten kleding virtueel op modellen kunnen bekijken in winkeletalages. De moderetailer hoopt daarmee vooral jongeren aan te spreken.

Consumenten kunnen hun smartphone bij een sensor in de winkel of de etalage houden. Zij krijgen vervolgens te zien hoe modellen geselecteerde kledingstukken dragen en tot outfits combineren. Vervolgens is het ook mogelijk de kledingstukken direct aan te schaffen.
De techniek wordt in eerste instantie in 120 winkels wereldwijd beschikbaar gemaakt. Daarnaast wil moederbedrijf Inditex de technologie inzetten bij onlinebestellingen. Klanten krijgen daarbij een sensor op hun pakketje, waarmee ze via hun smarthpone een aantal outfits met de gekochte kleding krijgen voorgesteld.
Ook ziet Zara mogelijkheden in de inzet van robots in zijn winkels. Die moeten het ophaalproces in zijn pick-up points versnellen, om de wachtrijen tegen te gaan.

Bron: Retailnews 15-3-2018