+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl 


INNOVATIE RONDOM DE 5 P’S

Aan u de uitdaging om op basis van beschikbare informatie continu te blijven innoveren. Daartoe beschikt u naast transactie-informatie ook over de informatie die u uit de social media kunt afleiden. Door transactionele data te verbinden met social analytics en Internet-of-Things, krijgt u inzicht om de juiste beslissingen te nemen en kunt u de concurrentie een stap voorblijven. Uw doel is een situatie waarbij de voorraad aansluit op de vraag (Product), de prijs wordt gevraagd die de klant bereid is te betalen (Price), de juiste promoties de klant verleiden tot extra aankopen (Promotion), de voorraad zich op de juiste locaties bevindt (Place) en uw medewerkers de klant op het juiste moment met de juiste informatie benaderen voor een persoonlijke beleving (People). Door juiste informatie optimaliseert u de 5 P’s en blijft u relevant!

UP-TO-DATE INFORMATIE

Zowel op strategisch als tactisch en operationeel niveau wilt u op een eenvoudige manier over deze up-to-date informatie kunnen beschikken. Hierdoor kan uw organisatie blijven innoveren en processen optimaliseren. De gewenste informatie is enorm divers: van informatie over inkoopprocessen, voorraadhoogtes en correcties (per locatie) tot aan YoYSSS en prognoses versus werkelijke verkoopcijfers per productgroep/seizoen. Maar ook winkelgebonden informatie zoals verkopen per medewerker, kasverschillen per medewerker en transacties per klant per verkoopkanaal. Het is voor al uitdagend genoeg om op basis van deze informatie de juiste keuzes te maken, u zou zich geen zorgen moeten maken over de presentatie van deze informatie.

PRETTIG INZICHT

Het ene type informatie is prettiger in een grafische weergave, het andere type is prettiger in een lijst. Met de huidige technologie is het vanzelfsprekend dat in ieder van deze weergaven informatie verdichten en op informatie doorklikken tot de standaard mogelijkheden behoort.

De op Microsoft Dynamics 365-gebaseerde retailoplossing van GreatCircle brengt informatie uit verschillende bronnen en kanalen samen. Een managementdashboard is standaard onderdeel van de oplossing en zorgt voor inzicht in de juiste, betrouwbare kpi’s vanuit de verschillende bedrijfsprocessen. Uiteraard zijn de meest voor de hand liggende kpi’s en rapportages standaard beschikbaar. Niet alleen in de ERP-omgeving op het hoofdkantoor maar ook op de Mobile POS in de winkels.

CONVERSIERATIO’S VERHOGEN

Operationele informatie is up-to-date beschikbaar op alle locaties, zelfs in de fysieke en virtuele verkooppunten. Door integratie van o.a. de Point of Sale, Call center en On-line-functionaliteit worden betalingen automatisch verwerkt in de financiële administratie en wordt de voorraad meteen afgeboekt. Ook de meest relevante statistieke per verkoopkanaal zijn op o.a. de modern POS voorhanden en kunnen in de dagelijkse operatie dus direct toegepast worden.

Prijs- en promotie informatie, productinformatie, (retour)orderinformatie en voorraadinformatie zijn in alle verkoopkanalen inzichtelijk en betrouwbaar. Op basis van deze informatie kunnen productsuggesties plaatsvinden, gebaseerd op vorige aankopen en persoonlijke voorkeuren. Zo kunt u de klanten de juiste aandacht geven op het moment dat zij hun aankoop overwegen en de conversieratio’s verhogen.

Retail Insights

DOWNLOAD HIER DE BROCHURE