+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl 

Zeg eens eerlijk: hoeveel procent van uw tijd bent u bezig met projecten die waarde creëren? Of bent u vooral druk met het voorkomen dat waarde verloren gaat?

U bent niet de enige. Veel IT-managers zijn vooral bezig om hun bestaande IT-systemen in de lucht te houden, zodat kassa’s blijven draaien, winkelschappen gevuld blijven en online orders de deur uitgaan. Tijd voor innovatie is er pas als de business gewoon kan door draaien. En vaak is die tijd dan op. Dat is niet goed in een tijd waarin retailers met digitale innovatie het verschil moeten maken.

Waardeverlies start in feite al tijdens de implementatie van de IT-systemen waarmee retailers hun dagelijkse operatie runnen. Veel tijd gaat verloren aan het beschrijven van processen, inrichten van systemen, opstellen van testscripts en het opzetten van trainingsprogramma’s. Terwijl – laten we eerlijk zijn – de meeste IT-systemen niet meer dan een noodzakelijk kwaad zijn. Daarmee lokt u niet meer klanten naar uw winkels.

Waardeverlies ontstaat ook als de mogelijkheden van IT-systemen niet optimaal worden benut. Dat is het geval als systemen niet efficiënt zijn ingericht, cruciale scenario’s onvoldoende zijn getest en gebruikers niet goed raad weten met alle functionaliteit. Zelfs maatwerkoplossingen – ooit ontwikkeld om de toegevoegde waarde te vergroten – zorgen op termijn voor waardeverlies, bijvoorbeeld omdat ze updates en upgrades in de weg staan.

Laat het implementeren daarom aan ons over. Wij hebben tientallen IT-systemen geïmplementeerd bij verschillende retailers. Wij kennen het klappen van de zweep. Wij weten waar de valkuilen zitten en in welke zeven sloten u niet tegelijkertijd moet stappen. Wij weten wat werkt en welke werkwijze de meeste waarde oplevert. Al die kennis en ervaring hebben wij verwerkt in een standaard implementatiemethodiek.

Standaardisatie begint met een volledig standaard ERP-systeem met verschillende, vooraf ingerichte settings. Op basis van de wensen en knelpunten die u aangeeft, kiezen wij per proces de setting die het beste aansluit op uw bedrijfsvoering. Op die manier bent u met de aanschaf van standaard software verzekerd van een daadwerkelijk gestandaardiseerde operatie, gebaseerd op de ‘best practices’ en ‘best values’ uit de retailsector.

Maar standaardisatie betekent meer dan dat. Wij hebben met de standaard settings van het ERP-systeem in ons achterhoofd templates voor datamigratie ontwikkeld. Daarnaast bieden wij u voorgedefinieerde testscripts, retailspecifieke handleidingen en eindgebruikerstrainingen. Met andere woorden: u hoeft niet opnieuw het wiel uit te vinden. Dat hebben wij al voor u gedaan. Bovendien vraagt de implementatie op deze manier minder inzet van uw beste medewerkers, zodat zij zich kunnen blijven focussen op uw operatie.

Onze focus op standaardisatie blijkt ook uit onze keuze voor het Microsoft-platform. Als u kiest voor onze aanpak, krijgt u het Microsoft Dynamics 365 ERP-systeem. Dat is volledig geïntegreerd met de CRM-onderdelen van Dynamics 365 en andere Microsoft-applicaties zoals Office 365, SharePoint en Power BI. Daarnaast is dit systeem aangevuld met apps om de logistieke processen in de winkel te ondersteunen.

Heeft u aan het Microsoft-platform niet voldoende? Ook daarmee weten wij raad. Wij hebben standaard integraties ontwikkeld met Slim4 voor voorraadoptimalisatie, met FlowFabric voor promotiefolder management, met CowHills voor point of sale, met Darwin voor retail planning en OIL voor order management. Integratie betekent in dit geval meer dan een simpele interface, maar daadwerkelijk integratie van processen.

Wij horen u denken: standaardisatie? Wij zijn toch geen standaard retailer? Dat klopt, maar dat blijkt vooral uit verrassende assortiment, de enerverende beleving en de persoonlijke service en advies dat u uw klanten biedt. Door te standaardiseren wat gestandaardiseerd kan worden, creëert u ruimte om onderscheid te maken waar dat nodig is en om de consument te blijven verassen en te binden middels nieuwe innovaties. Dat vraagt ook uw aandacht.

En zeg nou zelf: wat is leuker? Voorkomen dat waarde verloren gaat of creëren van nieuwe waarde?

Website RetailConnectedDe klant van vandaag wil meer waarde voor zijn geld. Meer waarde is niet hetzelfde als meer waar. Waarde zit ‘m niet alleen in aantrekkelijk geprijsde producten, maar steeds meer in verrassing, beleving, gemak en persoonlijk advies. Dat vraagt om digitale innovatie. En digitale innovatie vraagt om een leidende rol van de IT-manager.

Met Retail Connected stelt GreatCircle u in staat om die leidende rol te vervullen. Wij zorgen voor een gestandaardiseerde, schaalbare en beheersbare IT-infrastructuur, zodat u ruimte creëert voor innovatie. Hoe wij dat doen? Dat leest u in een serie van drie blogs. Dit is de eerste over standaardisatie.

Meer weten? Kijk op www.retailconnected.nl, neem contact met ons op via marketing@greatcircle.nl of kom naar ons event op vrijdag 18 mei 2018.

Blog items

RUIMTE VOOR INNOVATIE

Zeg eens eerlijk: hoeveel procent van uw tijd bent u bezig met projecten die waarde creëren? Of bent u vooral druk met het voorkomen…

0 comments

BETAAL NIET MEER DAN NODIG

U heeft het vast al eens gehoord: elke twee jaar verdubbelt de hoeveelheid data die we met ons allen verzamelen. Dat betekent…

0 comments

STOP MET BRANDJES BLUSSEN

Hoeveel tijd bent u kwijt aan gesprekken met mensen uit het bedrijf die vragen…

0 comments

NU DE TECHNIEK NOG

Die digitalisering moeten we niet vergeten als we de nieuwe retail strategie doorvoeren en een nieuwe customer journey uitstippelen.

0 comments

NEEM UW MEDEWERKERS MEE OP REIS

Een strategie waarin de klant daadwerkelijk op de eerste plaats staat. Nu hoeft u die alleen…

0 comments

NEEM DE KLANT MEE OP REIS

Nu is het tijd voor de laatste check: hoe neemt u uw klant mee door het aankooptraject? Welke stappen doorlopen zij?

0 comments

MAAK UW BELOFTE WAAR

Inmiddels kent u uw klanten. U heeft hen gesegmenteerd en vervolgens voor elk klantsegment geïnventariseerd hoe u meer waarde kunt creëren.

0 comments

MAAK KENNIS MET UW KLANTEN

Natuurlijk kent u de klant. Toch? Of denkt u dat alleen maar? Wij komen uit een tijdperk waarin we…

0 comments