+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl 


RETAILER IN DE LEVENSMIDDELENBRANCHE

In de levensmiddelenbranche hebt u te maken met specifieke eisen en uitdagingen, waarbij veel draait om snelheid. Ook belangrijk is het vinden van de juiste balans tussen klanttevredenheid en kostenefficiëntie. Dit alles vereist structuur en consistentie in de informatievoorziening en processen. Vanuit de branchespecifieke retailoplossing for food van GreatCircle hebt u optimaal zicht op zowel de winkelvloer als op de toeleveringsketen, en kunt u optimaal samenwerken met leveranciers. Ook kunt u beter inspelen op nieuwe ontwikkelingen in de klantvraag en mogelijkheden om de operationele efficiëntie te verbeteren.

GEÏNTEGREERDE ONDERSTEUNING VAN ALLE TRANSACTIES 

De brancheoplossing bevat de internationaal beproefde standaardfunctionaliteit van het Microsoft Dynamics 365 platform, aangevuld met speciaal voor de foodsector ontwikkelde functies. Door deze vergaande standaardisatie wordt onnodig maatwerk voorkomen. De oplossing koppelt de inkoop-, voorraad- en financiële systemen, assortiments- en voorraadbeheer en winkeltransacties. De processen worden simpeler en de medewerkers productiever. Er ontstaat een eenduidig beeld van de werkelijkheid, waardoor de kans op fouten en inefficiënties drastisch daalt. Dit draagt tevens bij aan de betere beheersing van cruciale levensaders zoals het assortiment en de goederenstromen door de keten.

SNEL SCHAKELEN OP BASIS VAN ACTUELE INFORMATIE 

De juiste informatie is altijd snel beschikbaar, op de kassa, laptop of iPad via een gebruiksvriendelijke, intuïtieve userinterface. Zo zorgt u er bijvoorbeeld voor dat de oudste artikelen het eerst aan de beurt zijn (first expired, first out). Ook processen als bonus-handling, promotie- en afprijsstrategie en sales order management kunt u geïntegreerd ondersteunen.

Deze oplossing voor retailers in food zorgt o.a. voor:

  • Centraal beheer van point-of-sale informatie, het assortiment en de klanten
  • Voorraad, artikel- en assortimentsbeheer
  • Directe logistieke en administratieve verwerking van winkeltransacties
  • Slimme inkoopbeslissingen, ketenefficiëntie en voorraadoptimalisatie
  • Effectieve prijs- en promotiecampagnes voor een hoge marge
  • Distributie en (her)verdeling van artikelen over de winkels en kanalen: het juiste artikel, in de juiste hoeveelheid op de juiste plaats
  • Managementrapportages en geavanceerde analyse- en visualisatiemogelijkheden
  • Ondersteuning van klantinteracties en customer service via diverse kanalen en social media