+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl 


Klanten van Jumbo kunnen voortaan in de app van het supermarktbedrijf hun boodschappenlijstje inspreken en direct bestellen via voice-technologie. De Veghelse formule noemt de voice-technologie een ‘innovatieve nieuwe feature’ en maakt dit papieren boodschappenlijstjes binnenkort verleden tijd.

Diverse technologieën, zoals Siri – de digitale assistent van Apple – zorgen ervoor dat de app een stem hoort én kan interpreteren. Daarnaast haalt een speciale techniek bruikbare informatie uit grote hoeveelheden gestructureerde en ongestructureerde data. Dankzij deze gouden combinatie van technologieën kan Jumbo in de toekomst nog beter inspelen op de behoeften van de gebruiker.

‘Eind september start een pilot voor de stemfunctie, die we vrijgeven voor duizend gebruikers. Zo krijgen we beter inzicht in het gebruik van de klant en kunnen we hierop inspelen. Mogelijk dat we nog features zullen toevoegen, want het boodschappenlijstje is nog maar het begin’, aldus Roy van Keulen, directeur e-commerce van Jumbo. Vooralsnog is de spraakfunctie alleen beschikbaar voor iOS, in de toekomst zal dit ook gelden voor Android-apparaten. De app van Jumbo Supermarkten was al uitgerust met een geoptimaliseerde scanfunctie waarmee producten in de koelkast al te scannen zijn en direct in het digitale winkelmandje geplaatst kunnen worden.

Bron: Distrifood 6 september 2017