+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl 


FASHION RETAILERS

De modebranche kenmerkt zich naast seizoengebondenheid en productvariëteit door korte levenscycli en vraagschommelingen. Snel kunnen reageren is allesbepalend voor het onderscheidend vermogen en de klantbeleving. Maar hoe houden fashionretailers grip op de complexiteit en uitdagingen in hun marktomgeving? Het antwoord is simpel: met Microsoft Dynamics 365 for Fashion. Eén geïntegreerde oplossing voor het vergroten van de flexibiliteit en efficiëntie over alle aspecten van de bedrijfsvoering in fashion retail.

ÉÉN GEÏNTEGREERDE MULTICHANNELOPLOSSING

Integrale ICT-ondersteuning is essentieel om uw bedrijfsprocessen optimaal op elkaar af te kunnen stemmen en de deelprocessen in de keten te beheersen. Heeft u te maken met specifieke ordertypes, een fashion grid, maten en maatbogen of bijvoorbeeld pre-packs? Geen probleem. Want deze vooringerichte omgeving is geheel toegespitst op de processen in de modebranche, en bovendien uit te breiden met specifieke groothandelsfunctionaliteit.

CONSISTENTE KLANTBELEVING

Microsoft Dynamics 365 for Fashion ondersteunt alle back office- en verkoopprocessen, over alle gebruikte kanalen. Zo verbindt u supply chain-processen en -efficiëntie met Point of Sale- en e-commerceprocessen. En kunt u uw assortiment op een consistente, efficiënte en winstgevende manier aan uw klanten aanbieden, optimaal inspelend op de additionele manieren om met uw klanten te communiceren en op nieuwe touchpoints in hun ‘customer journey’. Altijd en overal.

SUCCESFACTOREN

De belangrijkste succesfactoren in de fashion retail zijn een consistente keuze en benadering van de doelgroep, excellente logistiek en gefundeerde sturing op betrouwbare cijfers. Microsoft Dynamics 365 for Fashion stelt u in staat om uw klanten via flexibele interactiekanalen in staat te stellen om hun aankopen te doen waar en wanneer ze willen. En om te voorzien in alle aspecten van een optimale klantervaring: van een breed assortiment, actuele productinformatie en optimale verkrijgbaarheid tot persoonlijke aandacht en aanbiedingen. Hiertoe beschikt u over krachtige functies om de inkoop-, verkoop-, logistieke en bevoorradingsprocessen te beheren en waar mogelijk verder te verbeteren.

INZICHT EN OVERZICHT

De vervagende grenzen binnen en buiten de retailsector bieden ook kansen zoals het bieden van meer gevarieerde concepten en het samenwerken met andere spelers. Op deze manier grenzen verleggen vraagt veel verbeeldingskracht, maar ook betrouwbare stuurinformatie. Actuele cijfers over de verkochte artikelen, marges en het klantgedrag, maar ook over bijvoorbeeld de voorraadpositie en het optimale voorraadniveau. Wat werkt en wat kan beter? Microsoft Dynamics 365 for Fashion stelt u in staat om steeds de juiste beslissingen te nemen en snel in te spelen op trends en consumentengedrag.

 

MODERN STORE – FASHION RETAIL