+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl 


In dit omnichannel-tijdperk is creativiteit, passie en lokale betrokkenheid nodig om in de winkel de beleving te bieden die klanten zoeken. Dat biedt kansen voor franchiseformules die optimaal inzetten op het lokale ondernemerschap van hun franchisenemers. De technologische ontwikkelingen die de retail op zijn kop zetten, vragen echter om een nieuwe manier van samenwerken tussen franchisegevers en franchisenemers. Slimme technologie levert de basis voor de noodzakelijke samenwerking. In deze whitepaper leest u op welke manier.

 

VERANDEREND KLANTGEDRAG IN RETAIL

Klanten komen vandaag de dag vaak met meer kennis dan menige winkelmedewerker uw filiaal binnen. Zij hebben zich op veel manieren georiënteerd, weten exact welk product ze willen hebben en waar ze dat tegen de laagste prijs kunnen krijgen. Zij komen alleen uw winkel binnen omdat u dichtbij zit en om het product even te ‘voelen’, te zien of uit te proberen. Zij bieden u hooguit één kans om het product tegen dezelfde prijs aan te bieden. Als u nee zegt, loopt u kans dat ze het product nog in uw winkel via hun smartphone – wellicht gebruik makend van uw wifi-netwerk – bij de goedkoopste aanbieder online bestellen.

Veel retailers proberen het tij te keren door zich niet langer te onderscheiden op assortiment of prijs maar op beleving. Zij stellen de ‘customer experience’ tijdens de ‘customer journey’ centraal. Welke indruk laat de retailer achter als de klant zich voor het eerst online oriënteert? Welk beeld blijft beklijven als hij een filiaal binnenkomt? Hoe vindt hij de inspiratie die hem verleidt tot een aankoop? Welke hulp ontvangt hij als hij in de winkel rondloopt en om advies vraagt? Wat is zijn ervaring bij het afrekenen aan de kassa? Welke service ontvangt hij als hij onverhoopt toch iets wil retourneren? En hoe houd je een positieve ervaring vast tot aan het volgende bezoek? Een klant is alleen loyaal als hij de customer journey….

 

NIEUWSGIERIG NAAR HET HELE VERHAAL? VUL HET FORMULIER IN

 

VUL HET FORMULIER IN EN DOWNLOAD HET WHITEPAPER

 

GreatCircle Retail whitepaper - Durf te delen

*

*
*
*
Aanmelden nieuwsbrief
3 + 1 =
*