+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl 


CONSUMENTEN ELEKTRONICA

Voor retailers in consumenten elektronica die de klant echt centraal willen stellen, is een multichannelstrategie onontbeerlijk. Dat zien ook de succesvolle e-tailers, die hun aanwezigheid in het fysieke winkellandschap steeds verder uitbreiden. Om op meerdere fronten succesvol te zijn, is het belangrijk om alle aspecten van de bedrijfsvoering op elkaar af te stemmen. Onze brancheapplicatie voor retailers in consumenten elektronica voorziet in soepele integratie van alle processen en data rond klanten, artikelen, prijzen, voorraden, logistiek et cetera. En dat geeft meer inzicht, overzicht én grip op de klantenrelaties en klantbeleving.

CONSISTENTE KLANTBELEVING

GreatCircle heeft het krachtige Microsoft Dynamics 365 platform verrijkt met specifieke functionaliteit voor aanbieders van consumenten elektronica. Het resultaat is een compleet systeem dat alle back office- en verkoopprocessen ondersteunt, over alle gebruikte kanalen. Alle bedrijfsprocessen en informatiestromen sluiten op elkaar aan. Ook over de verschillende kanalen heen. Zo zijn supply chain-processen en -efficiëntie naadloos verbonden met Point of Sale- en e-commerceprocessen. En kunt u uw assortiment op een consistente, efficiënte en winstgevende manier aan uw klanten aanbieden, optimaal inspelend op de additionele manieren om met uw klanten te communiceren.

CONSUMER CONNECTED SUPPLY CHAIN

Ons platform voorziet in krachtige retailfunctionaliteit rond prijzen en promoties, maar ook in bijvoorbeeld call center ondersteuning, garanties, retouren en reparaties. Het werken met serienummers is uiteraard geen enkel probleem. Ook vergroot u uw slagkracht en flexibiliteit om voortdurend en proactief in te spelen op veranderende marktomstandigheden. Startpunt is het vergrote inzicht in klantgedrag. Ook kunt u – met de vanuit de Point-of-Sales data verkregen inzichten – uw inkoop-, productie- en distributieplannen en -beslissingen beter relateren aan de productverkopen.

VIRTUELE VOORRAAD

Een van de uitdagingen voor retailers is om geen ‘nee’ te hoeven te verkopen. Dit vraagt om een responsieve keten waarin het niet uitmaakt via welk kanaal de consument wordt bediend of waar de voorraad ligt. De consument kan een product altijd en overal bestellen en afrekenen: in de winkel of via een winkelzuil of de tablet van de verkoper, maar ook thuis via de webshop of via zijn smartphone. En aangezien de ‘virtuele voorraad’ veel producten kan omvatten, kunt u het assortiment eenvoudig uitbreiden met artikelen die normaal niet in de winkel liggen.