+31 88 0580 222 info@greatcircle.nl 


ZARA TEST AUGMENTED REALITY IN ETALAGES

Zara introduceert in april 2018 een toepassing waarmee klanten kleding virtueel op modellen kunnen bekijken in winkeletalages. De moderetailer hoopt daarmee vooral jongeren aan te spreken. Consumenten kunnen hun smartphone bij een sensor in de winkel of de...

KIJKSHOP LANCEERT NIEUWE APP

De app Kijk Bij Mij is het nieuwe initiatief van Kijkshop. Deze app maakt onderdeel uit van ‘people 2 people’ platform waar de winkelketen de afgelopen maanden aan heeft gewerkt. Kijkshop verwacht dat mensen massaal de app gaan downloaden. Op korte termijn moet het...

ALBERT HEIJN KOMT MET ‘SLIM’ ONLINE BOODSCHAPPENLIJSTJE

Retailtrends 14 september 2017 Albert Heijn gaat voor klanten boodschappenlijstjes maken op basis van machine learning. Hiermee hoopt de supermarktketen het online bestelproces te versnellen. De gemiddelde onlinebestelling bestaat volgens Albert Heijn uit...

IKEA LANCEERT AUGMENTED REALITY-APP

IKEA heeft zijn app IKEA Place wereldwijd gelanceerd. Hiermee kunnen gebruikers virtueel meubilair in hun huis plaatsen.
De app toont de virtueel geplaatste meubels in 3D en op ware schaal.
Gebruikers scannen de vloer in hun ruimte en kunnen vervolgens bladeren door beschikbare producten in de app.

JUMBO LANCEERT VOICE-TECHNOLOGIE IN Z’N APP

Klanten van Jumbo kunnen voortaan in de app van het supermarktbedrijf hun boodschappenlijstje inspreken en direct bestellen via voice-technologie. De Veghelse formule noemt de voice-technologie een ‘innovatieve nieuwe feature’ en maakt dit papieren boodschappenlijstjes binnenkort verleden tijd.

BLOKKER TEST DYNAMISCHE PRIJZEN IN DE WINKEL

Blokker test op kleine schaal elektronische schapkaarten om prijswijzigingen in de winkel realtime door te kunnen voeren. Daardoor wordt het voor de winkelketen ook mogelijk om producten die in fysieke winkels te koop zijn in de dynamische folder te betrekken.

LION WIL HEMA ONDERHANDS VERKOPEN

Lion Capital start ‘rond de zomer’ met het proces om een verkoop van HEMA voor te bereiden. De private-equitypartij geeft daarbij de voorkeur aan een onderhandse verkoop boven een beursgang, melden bronnen aan De Financiële Telegraaf. Lion zou een onderhandse verkoop...

HOOGVLIET VOORZIET WIJNSCHAP VAN LEDSCHERMEN

Hoogvliet wil het makkelijker maken voor klanten om de juiste wijnsoort te vinden. Daartoe breidt het zijn ‘smart sommelier’-systeem WineStein uit met een ledscherm. Hoogvliet lanceerde twee jaar geleden het interactieve wijnadviessysteem WineStein. Een ‘digitale...

INTERTOYS OPENT DRIE PROEFWINKELS

Intertoys test de komende maanden een nieuw concept op drie locaties in Nederland. De winkel in Leerdam is als eerst in het nieuw gestoken en heeft zijn deuren donderdag heropend. De komende weken zijn Hoorn en Amersfoort aan de beurt. De speelgoedketen wil de ‘magie terug in de winkels brengen’ en maakt meer ruimte voor beleving.